Americký dramatický krimi thriller z roku 2021. V hlavních rolích Jake Gyllenhaal, Riley Keough a Peter Sarsgaard. Režie Antoine Fuqua.
Joe Baylor (Jake Gyllenhaal)
je policista z terénu, který se ale dostal do problémů, takže byl přesunut
na tísňovou linku. Tahle práce ho ale vůbec nebaví, takže se zrovna nepřetrhne.
Ale zase, kdo by se mu divil, když například řeší feťáka, který si zrovna dal
pervitin a bojí se být sám anebo kravaťáka, kterého okradla prostitutka. To
není zrovna naplňující. Navíc ještě k tomu řeší rodinné problémy. Takže by
s ním měnil málokdo.
Před koncem směny se dovolá jedna žena, u které se zdá, že
mluví z cesty. Joe to už už chtěl položit, ale naštěstí si něco uvědomí.
Žena byla unesena a na tísňovou linku se dovolala lstí, jelikož únosci tvrdí,
že volá svojí malé dceři. Pomocí odpovědí ano/ne dokáže Joe zjistit polohu
auta, ve kterém probíhá únos. Díky tomu, že žena volala ze svého telefonu, tak
Joe zjistil její adresu a zavolal na pevnou linku. Tam se ozvala její malá dcera.
Díky jejímu vytěžení zjistí, že únosce je její otec a ženin exmanžel. Od toho
už byl jenom krůček k registrační značce hledaného vozidla. Ale pátrání
není rozhodně u konce.
Celý film vidíme pouze Joea, který má k dispozici pouze
přístup do různých databází, a hlavně telefon. To, co se děje venku vůbec
neuvidíme, všechny informace máme pouze z telefonátů. To nás ale hodně
přibližuje Joeovi, který je na tom úplně stejně. Ještě více to vynikne, když se
přesune z open spacu do samostatné kanceláře. Už je to jenom Joe, počítač
a telefon. Sám proti celému světu.
V druhé polovině filmu nastane zlom jako prase, a
všechno, co jsem si do teď mysleli je jinak. Navíc si uvědomíme, že Joe celou
akci směřoval špatným směrem. Ale Joe rozhodně nemá čas se litovat a musí se
aspoň pokusit všechno napravit. I když teď má chuť opravdového pachatele
potopit co nejvíce to je možné, tak tyto pocity překousne a zachová
profesionalitu a pro ochranu lidského života dostane i sebe do potíží.
Někomu by možná mohly vadit hovory s výskytem citových
„výlevů.“ Já si ale myslím, že by to jinak nešlo a bylo to asi i nutné, protože
by k nám postavy dostatečně nepromlouvaly. Ale za sebe mohu říct, že to
nikdy nepřekročilo únosnou mez.
Na konec bych chtěl upozornit, že se jedná remake dánského
filmu Tísňové
volání z roku 2018. Sice si na něj tolik nevzpomínám, ale
děj byl, v podstatě, stejný, ale myslím si, že byl poněkud přímočařejší a
intenzivnější. Takže originál bude asi o něco lepší volba.
Povedený thriller, který vypráví příběh velmi zajímavou a neobvyklou
formou. Dokáže vtáhnout do děje a do vnitřních pohnutek postav. Tohle bych ale
napsal pouze v případě, že bych neviděl původní film. Já můžu napsat pouze to, že
se jedná o dobře uchopený remake dánského filmu, který se nesnaží přinést nic
nového.
V případě, že jste neviděli původní film, tak si k hodnocení
můžete klidně připočíst 20 %.
Automobily
Žádné, pro děj, důležitý automobil neuvidíme.
Zdroje
https://www.csfd.cz/film/947164-vinik/prehled/
https://www.imdb.com/title/tt9421570/?ref_=nv_sr_srsg_0
Žádné komentáře:
Okomentovat