Americký kriminální a dramatický thriller z roku 2022. V hlavních rolích Zoë Kravitz, Jaime Camil a Rita Wilson. Režie Steven Soderbergh.
Kimi je virtuální asistentka vytvořená společností Amygdala. Hlavním způsobem pro zlepšování tohoto systému je zkoumání nepochopených příkazů a jejich rozklíčování lidskými operátory pro lepší fungování v budoucnu.
Angela (Zoë Kravitz) je jednou
z těchto operátorek. Na Angele je ale hlavně zajímavé to, že trpí agorafobií
neboli že nedokáže opustit byt. V práci ji to nijak neomezuje, ale jinak
to nemá zrovna jednoduché. Jako někdy má odhodlání vyjít ven. Ale většinou
nakonec nikam nejde. Její vztahy se skládají z videohovorů a
příležitostných nocí se sousedem, který by chtěl něco víc. Takže její život jí
ta fobie dost omezuje, ale možná se i trochu smířila s tím, že je trochu
divná, protože se zrovna nesnaží něco s tím dělat. Takže třeba covidový
lockdown jí celkem vyhovoval, ale potom už nedokázala vyjít ven. Ale zpět
k její práci.
Většina nepochopení příkazů, které Angela řeší, pochází ze špatné
výslovnosti nebo prostě jiného způsobu myšlení člověka a počítače. Ale pak přijde
TA nahrávka. Je na ní slyšet velmi hlasitá hudba a nějaké hlasy v pozadí.
Jelikož Angela dělá svoji práci velmi svědomitě a poctivě, tak nahrávku podrobí
hlubšímu zkoumání a zjistí, že se nahrál záznam násilí mezi mužem a ženou a
bylo to celkem drsné. Angela to chce hned řešit, ale její šéf je proti, protože
peníze, skandál a tak. Ale Angela se nenechá odbít. Od známého si sežene heslo
do interního systému, kde si poslechne další nahrávky z inkriminované Kimi
a uslyší ještě něco horšího. Ale naštěstí se spojí s ženou z Amygdaly
(Rita Wilson),
která tyto problémy řeší. Ale kvůli tomu musí jít ven!
Ze začátku se děj zaměřuje na samotnou Angelu. Na její
strasti a slasti. Na její práci, vztahy a samozřejmě na její život ve vztahu
k její nemoci. Později se přejde k samotnému pátrání po pravdě, ale
mám pocit, že tady byla ta agorafobie trochu utlumena, což byla celkem škoda.
Celý film je doplněn kvalitní komorní hudbou, která je dobrá
k podpoření atmosféry. Najdeme tady povedené melodie podporující napětí. Mě
ale více zaujalo hudební ztvárnění agorafobie, kde, když Angela opustí svůj
bezpečný prostor, tak se celkem melodická hudba změní v kakofonii zvuků
města, což je jako výprava do její indisponované mysli. Někdy tady taky najdeme
propojení audia a videa, které by se dalo označit za skoro umělecké.
Konec filmu je docela rozporuplný. Události zde zobrazené
nějak neodpovídají tomu, co jsme viděli v tomto filmu doteď. Nějak nemůžu
pochopit proč to vyvrcholilo zrovna takhle. Jaký v tom byl záměr nebo, co
jsem si měl z toho odnést. A rozuzlení toho hlavního kriminálního případu taky
není zrovna uspokojivé.
Celkem zajímavý film s celkem originálním nápadem a
povedeným audiovizuálním zpracováním. Oproti tomu mi ale zrovna nesedl konec,
který úplně nekorespondoval se zbytkem filmu nebo jsem ho nedokázal dobře
uchopit.
Automobily
Jediný automobil, který stojí za zmínku je černá dodávka
Chevrolet Express.
Zdroje
https://www.csfd.cz/film/1010058-kimi/prehled/
https://www.imdb.com/title/tt14128670/?ref_=nv_sr_srsg_0
Žádné komentáře:
Okomentovat