Britský dramatický horor a thriller z roku 2021. V hlavních rolích Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy a Matt Smith. Režie Edgar Wright.
Eloise (Thomasin
McKenzie) je studentka z Cornwallu, která se zabývá tvorbou
vlastního oblečení a ze všeho nejvíce zbožňuje kulturu, hudbu a oblečení
šedesátých let. Na tom má velkou zásluhu její babička, která se o ní stará.
Eloise zrovna obdržela dopis, že byla přijata na návrhářskou vysokou školu
v Londýně. To byl samozřejmě její sen, ale dělá to i na počest svojí
matky, která o tom snila též, ale neuspěla. A tak Eloise zamíří do ruchu
velkoměsta.
Všechno začíná ubytováním na hlučné koleji v londýnské
čtvrti Soho. Eloise je ze začátku celkem zakřiknutá z té přemíry nových
vjemů, ale její spolužačky to berou jako ideální příležitost k unáhleným
soudům a troše toho pomlouvání. To není zrovna ideální začátek, když navíc
koleje zrovna neposkytují ideální podhoubí pro kvalitní spánek. Takže pro
zachování zdravého rozumu si najde garsonku v domě staré dámy. Ale
rozhodně nemá tušení, že to hlavní dobrodružství teprve začíná.
Eloise začne v novém bydlení vídat ve snech tajemnou
Sandie (Anya
Taylor-Joy) v šedesátých letech minulého století, která chce
být úspěšnou zpěvačkou a tanečnicí. Ale nebude to úplně tak prosté, jelikož
jsou Eloise a Sandie na určitém stupni bytí propojeny. Sandie se v místním
klubu seznámí s mužem jménem Jack (Matt Smith), který ji
slibuje pomoc s rozjezdem kariéry. Ale nic není tak růžové, jelikož Sandie
skončí jako řadová tanečnice v pofidérním kabaretu. Mezitím začnou tyto
noční výstřelky značně ovlivňovat i běžný Eloisin život a duševní spojení se
prohlubuje.
Pro tento film je především důležitá stylizace jeho částí do
stylu šedesátých let minulého století. Všechno to začíná u velkých kabaretů
s kvalitní produkcí a dobrou klientelou. Celé to samozřejmě doplňuje swingová
hudba v bigbandové úpravě. Poté to ale klesá do vod drogových závislostí,
prostituce a nenaplněných snů. Lesk a bída starého Londýna. Prostě jde o skvělé
propojení audiovizuálu s dobovými reáliemi.
Po většinu filmu není vlastně vůbec jasné, co se to Elois
děje. Zda se doopravdy napojuje na existující dívku z šedesátých let a
sleduje jednu etapu jejího života. Nebo jestli její mysl s predispozicemi
k psychickému onemocnění jenom nezvládá velkoměsto. Nebo je v tom
trochu psychedeliky. Můžete vlastně hádat. Pravdu se nakonec dozvíte, ale všechno může být aspoň
trošičku pravda.
Na konci filmu se projeví pravé zlo, které se schovává přímo
na očích. Nikým neobjeveno a rozhodně nečekáno.
Zajímavý film, který díky dobré symbióze obrazu, zvuku a
hudby dokáže diváka skvěle přenést do atmosféry šedesátých let. Současná dějová
linie a i děj obecně hrají trochu druhé housle, ale ostudu rozhodně neudělají.
Jenom tím hororem v základním popisu si nejsem úplně jist.
Automobily
Eloisin kamarád používá Vauxhall Corsa. Jack jezdí
v Triumphu TR4. Dále tady najdeme taxi Vauxhall Cavalier nebo záchranářský
Mercedes-Benz Sprinter nebo BMW řady X. A kabaret, kde Sandie vystupuje se
jmenuje jako model automobilky Reliant.
Zdroje
https://www.csfd.cz/film/736918-posledni-noc-v-soho/prehled/
https://www.imdb.com/title/tt9639470/?ref_=nv_sr_srsg_0
Žádné komentáře:
Okomentovat