pátek 23. září 2022

Pozvánka do pekla (The Invitation) - recenze - 35 %

Americký horor a thriller z roku 2022. V hlavních rolích Nathalie Emmanuel, Thomas DohertyHugh Skinner. Režie Jessica M. Thompson.

Evie (Nathalie Emmanuel) je mladá umělkyně žijící v New Yorku. Ale zároveň si přivydělává jako hosteska na různých společenských událostech. Na jedné takové akci získá jednu z dárkových tašek, kde je, mimo jiného, i test DNA. Jelikož její rodiče už zemřeli a nikoho jiného z rodiny již nemá, tak by nebylo špatné najít nějaké nové příbuzné. Zanedlouho se dozví, že má bratrance Olivera (Hugh Skinner) z rozvětvené britské rodiny Alexanderových. Stačí chvíle a Evie je na cestě do Anglie.

V rodině se zrovna chystá svatba, takže zamíří rovnou na panství de Villů. Středobodem areálu je obrovský starý dům plný temných zákoutí a hororového potenciálu. Zde postupně poznává obě rodiny, včetně Waltera de Villa (Thomas Doherty). Evie má sice tušení, že se v domě děje něco divného, ale nevěnuje tomu pozornost, jelikož je naprosto opojena novou rodinou. A hlavně Walterem de Villem. Ale musíme se zase vrátit k trochu temnějším tónům příběhu.

Hororové scény skvěle budují atmosféru, což je samozřejmě částečně způsobeno prostředím, které je pro to naprosto ideální, ale samozřejmě by to nestačilo. Pro to je potřeba kvalitní kamera a zvuk, což tady také najdeme. Jde hlavně o klasické procházení tmou či útoky ze zálohy. Jako není to nějak přehnaně zajímavé nebo originální, ale divácky to funguje, což je to hlavní. Ovšem jde pouze o pár minut.

Bohužel většinu času jde spíše o milostné či rodinné drama, která hodně sází na konverzaci. Prostě dva lidé, kteří se do sebe postupně zakoukají. Každý je z jiné společenské vrstvy, každý je jiné rasy. Jsou tady tací, kteří jsou proti, různí intrikáni. Milostná scéna se také najde. Prostě taková obyčejná klasika, která neobsahuje žádné pořádné ozvláštnění, takže to je nuda.

Asi půl hodiny před koncem filmu nastane velký zlom. Dějově zamíříme úplně jiným směrem, který vlastně vůbec nesouvisí s předchozím vývojem. Najdeme tady úplně ujetou zápletku s upíry, kde jsem si říkal, jak je takový nesmysl mohl napadnout. Nebo mi unikla kupa narážek, které by to vysvětlovaly. To vážně nevím. A nejhorší je to, že to je pořád nuda. Jenom trochu ujetá.

Vyvrcholení poskytlo ještě trochu naděje, že by aspoň to mohlo být povedené a trochu zachránit výsledný dojem, ale když ptáčka lapají, hezky mu zpívají.

Slabý pokus o horor, který je spíše konverzačním rodinným dramatem a podivnou slátaninou o upírech. Pár krátkých děsivých scén není úplně nejhorších, ale to je pouze takové lákadlo, které má diváka udržet v očekávání, aby to rychle nevypnul, což by si rozhodně zasloužilo. Takže v podstatě úplně zbytečný film.

Automobily

Do rodinného sídla je Evie převezena v Rolls-Roycu Phantom. Dále tady najdeme například Ford Transit. Určitě stojí za zmínku, že rod de Villů sdílí jméno s modelem automobilky Cadillac.

Zdroje